Trzy najlepsze książki biznesowe, które pomogły mi rozwinąć moją firmę

Trudno wskazać jedną książkę biznesową, która byłaby najlepsza dla wszystkich rozwijających swoje firmy. Dla każdego przedsiębiorcy liczy się coś innego, bo różne są ich biznesy i znajdują się w różnych stadiach rozwoju.

Może być na przykład tak, że ktoś miał już firmę ładnych parę lat, ale marketing u niego strasznie kulał. A potem przeczytał sobie “Plan marketingowy na jednej stronie” Alana Diba, zastosował, co przeczytał i jego firma zaczęła rosnąć jak na sterydach.

Ja opowiem o kilku książkach, które uznaję za uniwersalne i o kilku, które pomogły mi osobiście.

1. Business Made Simple, Donald Miller.

To jest taki elementarz przedsiębiorczości, który wyjaśnia na czym polega działalność gospodarcza oraz podaje konkretne wskazówki odnośnie różnych aspektów prowadzenia firmy. Idealna książka dla każdego, kto chce założyć “coś swojego”, ale nawet jeszcze nie ma pojęcia co.

2. Let Your Business Burn, Scott Beebe.

Ta książka wyjaśnia jak okiełznać chaos w firmie i zbudować w niej powtarzalne procesy. Jest całkiem sporo książek tego rodzaju- “E-myth”, “Traction”, “Work the System”, “SYSTEMology”, itp.

Książka jako taka niewiele mi pomogła w rozwoju mojej firmy, natomiast miałem szczęście być trenowanym przez jej autora w tej metodologii i to na ładnych parę lat przed napisaniem jego książki. I właśnie dzięki temu treningowi wpadłem na pomysł na moją działalność i wbudowałem w nią chociaż trochę elementów procesów i systemów. Mogę z pełną pewnością powiedzieć, że owa metodologia się sprawdza.

Zanim przejdę do trzeciej pozycji, to ją trochę objaśnię. Uważam, że książką, która pomoże ci rozwinąć twój biznes będzie jakaś książka branżowa, a już na pewno, jeśli jesteś na samym początku swojej drogi.

3. Książka branżowa.

Obecnie około 80% mojego dochodu pochodzi w taki czy inny sposób z książek na Amazonie – albo moje własne tantiemy, albo honoraria za usługi reklamowe od innych autorów. A publikowania na Amazonie nauczyłem się z jednej książeczki: “61 Ways to Sell More Nonfiction Kindle Books” (po ludzku: 61 sposobów na zwiększenie sprzedaży niefabularnych książek elektronicznych).

Ta książka w detalach mówi o wszystkim, co potrzebne do opublikowania własnej książki na Amazonie- od stworzenia konta do zaawansowanych taktyk marketingowych. Pamiętam, że kiedy publikowałem moją pierwszą książkę, na jednym ekranie miałem otwartą “61 Ways to Sell More Nonfiction Kindle Books”, a na drugim interfejs Amazonu i krok po kroku żmudnie podążałem za instrukcjami.

Pomimo tego, że książka zawierała wiele technicznych szczegółów, to jej główna siła leży w ponadczasowych strategiach służących zwiększeniu sprzedaży. Pewnie już z 50% zrzutów ekranu z “61 Ways…” nie jest już aktualnych, ale wszystkie strategie w niej zawarte są aktualne i jeśli tylko ich używam – sprzedaję więcej książek.

Myślę więc, że trzecią książkową pozycją powinna być dla ciebie jakaś książka mówiąca o twojej branży – jak w niej zacząć i jakie są zasady gry. Najlepiej, żeby była napisana przez kogoś, kto odniósł sukces, do którego się przymierzasz.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *